Pandemi Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarını ve Tercihlerini Değiştirdi
NielsenIQ'nun 2021 yılında gerçekleştirdiği “Pandemi Döneminde Tüketici Davranışlarını Anlamak” başlıklı araştırmanın sonuçları, Türkiye'deki tüketicilerin artık daha tedbirli olduklarını ve satın alma alışkanlıklarını bugünün dünyasının yeni ekonomik koşullarına göre değiştirdiklerini işaret ediyor. Tüketicilerin yarısının gelirleri konusunda kendilerini güvende hissettiklerini ortaya koyan araştırma, Türkiye'deki tüketicilerin %75'inin son 6 ay içinde davranış biçimlerini değiştirdiklerini gösteriyor. Bu oran global ölçekte ise %66 seviyesinde.
NielsenIQ'nun araştırmasına göre, Türkiye'deki tüketicilerin %45'i markadan bağımsız promosyonlara göre ürün tercih ediyor ve %44'ü ise tasarruf etmek için aktif olarak market markalı ürün arayışı içerisinde. Bununla birlikte, tüketicilerin neredeyse yarısı (%48) marka sadakatini koruyor ve tercih ettiği markayı satın almaya devam edeceğini ifade ediyor.
Türkiye'deki tüketicilerin %74'ü yüksek kalitedeki ürünlere daha fazla ödemeye razı durumda ve %88'i “kaliteli” ve "hesaplı" ürün yelpazesinin genişlemesini istiyor. Bu sonuçlar, Türkiye'deki hızlı tüketim ürünleri markaları için orta vadede büyük bir potansiyel fırsatını işaret ediyor.
NielsenIQ Tüketici Araştırmaları Direktörü Filiz Öztürk, “Tüketiciler 2021'de harcamalarını yeniden şekillendirecekler, bu yeni davranış biçimlerini anlamak ise marka ve perakendecilere bu dönemde büyüme sağlayacak. Tüketiciler ürünlerin en önemli özelliklerini tartıp biçmeye eğilimli olduğu için, artık ürünler çok daha yoğun bir inceleme altında.” dedi.