Ambalajın Yararları
Sessiz satıcı olarak da anılan "Ambalaj”, Pazarlama literatürüne de 5.P olarak girmeyi başarmıştır.
Ambalaj kısaca içindeki ürünün koruyucusudur. Ürünü, çarpma, ıslanma, zedelenme gibi fiziksel etkilerden korur. Ambalaj ürünün tüketiciye en ekonomik yolla ulaşmasını sağlar, depolama kolaylığı yaratır. Önemli bir görevi de taşıdığı bilgilerle tüketiciye seçim ve kullanım kolaylığı sağlamasıdır. Üzerinde yazılı olan ağırlık, fiyat, üretim tarihi, son kullanım tarihi, ürünün içeriği, üretici firmanın adı, kullanım açıklaması gibi tüm bilgiler, tüketiciye ve satış yapana büyük kolaylıklar sağlar.
Ambalaj ürünün tüm özelliklerini tüketiciye bildirebilir. Adeta ürünün dili niteliğindedir. Modern çağın gelişmesi ile birlikte ailelerin küçülmesi, yalnız yaşayan insan sayısının artması gibi etkenler özellikle porsiyonel ambalajların üretimini hızlandırmıştır. İnsanların bu yoğun çalışma temposunda yemeye, içmeye ve alışverişe ayırdıkları sürenin kısıtlı olması, kullanım ve taşıma kolaylığı nedeniyle ambalajlı ürünler tercih edilmektedir. Dolayısı ile gelişen ülkelerde ambalajlı ürün tüketimi, gelişmemiş ülkelere oranla daha yüksektir.
- Ambalaj ürünü korur.
- Ambalaj ürünün bozulmasını engeller.
- Ambalaj masrafları azaltır.
- Ambalaj bilgi verir.
- Ambalaj hijyen sağlar.
- Ambalaj ekonomi demektir.
- Ambalaj koruyucu tedbirdir.
Kısacası; Ambalaj yaşamımızın kaçınılmaz bir parçasıdır.
Bir başka deyişle " Ambalaj ürünün elbisesidir ”.